
Wizerunek – słowo klucz do… serc i portfeli klientów, kontrahentów, współpracowników. Chcecie dostać się właśnie tam i na dłużej zagościć w świadomości ludzi, którzy być może nie wiedzą jeszcze nawet o waszym istnieniu? Wyobraźcie więc sobie, co hasło „korporacja” oznacza dla zwykłego człowieka.
„Korporacja” w oczach zwykłego człowieka
Obok symbolicznego Mordoru na Domaniewskiej, w jego wyobraźni na pewno pojawi się open space – sama nazwa zapewne jest mu obca… – oraz tabun ludzi w nienagannych garsonkach i garniturach. Gdzieś w trzewiach wysokich budynków ze stali i szkła, każdy z nich robi swoje (ale co robi…?), a potem wraca do domu, gdzie narzeka na swój zuniformizowany żywot. Chcesz podtrzymywać taki potoczny obraz swojej firmy – korporacji, w której może i faktycznie hierarchiczna struktura jest bardzo widoczna, ale przecież to właśnie ona gwarantuje, że wizerunek marki jest spójny i rozpoznawalny?
Jeśli nie podoba ci się ilość uprzedzeń i stereotypów, jakie narosły wokół każdej korporacji, pomyśl o pokazaniu ludzkiej twarzy takiej instytucji. Bo struktura, hierarchia, organizacja są wtórne – na pierwszym planie są ludzie. Fotografia korporacyjna pomaga przełamać ten zestereotypizowany wizerunek każdej dużej firmy i pozwala dostrzec, że marka, na którą pracuje się latami to nie żaden abstrakcyjny element rynkowej gry, logotyp obecny na opakowaniu, a efekt pracy ludzi takich jak ty.

Życie w korporacji, to nie życie urzędnika
Życie w korporacji tętni trochę innym rytmem, niż życie urzędnika magistratu. Profesjonalny fotograf uchwyci je w całej złożoności. Obok indywidualnych i grupowych portretów, fotografia korporacyjna uwiecznia ludzi przy pracy, w ich naturalnym środowisku, na wyjeździe integracyjnym – w godzinach (pracy) i po godzinach.
Jeśli pozwolicie naszym fotografom towarzyszyć sobie także tam, to powstaną naturalne fotografie doskonale uzupełniające pakiet studyjny, który na pewno wam zaproponujemy. Budowanie wizerunku marki oraz wizerunków poszczególnych osób pracujących na jej popularność i rozpoznawalność trwa czasem bardzo długo. Dzięki fotografii korporacyjnej można ten proces skrócić.
Pokażcie twarze, podzielcie się historią ukrytą w uśmiechach czy zmarszczkach. Obiektywy naszych fotografów zarejestrują każdy radosny czy smutny wyraz twarzy; uchwycą ducha korporacji, który – dla was już niemal niewidoczny – objawi się waszym klientom, kontrahentom i współpracownikom. Profesjonalna fotografia korporacyjna jest w dobie wszechobecnego panowania mediów społecznościowych niezbędnym elementem kreowania wizerunku marek oraz ludzi, którzy stoją za ich powstaniem.

A teraz wyjdźcie z roli pracowników korporacji i wyobraźcie sobie, że to Wy szukacie kontaktu z firmą, która słynie z genialnych pomysłów, ale sama myśl o wejściu do jej biurowca przeraża was i onieśmiela. Nie jesteście dziennikarzami, którzy mają dostęp do informacji prasowych oraz profesjonalnych fotografii korporacyjnych. Firmowe informacje na stronie internetowej okraszone są jedyni zdjęciami z bazy bezpłatnych (i bezosobowych) fotografii. O ileż łatwiej wejść między ludzi, kiedy zna się ich twarze, kiedy można wyobrazić ich sobie jak podają nam rękę i zapraszają do współpracy.
Odmitologizowanie korporacji nie jest zadaniem łatwym, jeśli jednak podejmiecie się go w towarzystwie profesjonalnego fotografa wspieranego przez stylistę, makijażystę i fryzjera, może się okazać, że sprawa jest przyjemniejsza, niż zakładaliście. Wyjdźcie do ludzi, wyjdźcie zza biurek, z pokojów socjalnych, odrwijcie się od komputerów – skorzystają na tym nie tylko social media i media branżowe. Także zwykli ludzie, dla których wykreowana przez Was marka stanie się jeszcze bardziej pożądanym towarem.