Wizerunek – słowo klucz do… serc i portfeli klientów, kontrahentów, współpracowników. Chcecie dostać się właśnie tam i na dłużej zagościć w świadomości ludzi, którzy być może nie wiedzą jeszcze nawet o Waszym istnieniu? Wyobraźcie więc sobie, co hasło „korporacja” oznacza dla zwykłego człowieka.
„Korporacja” w oczach zwykłego człowieka
Obok symbolicznego Mordoru na Domaniewskiej w jego wyobraźni na pewno pojawi się open space – sama nazwa zapewne jest mu obca – oraz tabun ludzi w nienagannych garsonkach i garniturach. Gdzieś w trzewiach wysokich budynków ze stali i szkła każdy z nich robi swoje (ale co robi?), a potem wraca do domu, gdzie narzeka na swój zuniformizowany żywot. Chcesz podtrzymywać taki potoczny obraz swojej firmy – korporacji, w której może faktycznie hierarchiczna struktura jest bardzo widoczna, ale przecież to właśnie ona gwarantuje, że wizerunek marki jest spójny i rozpoznawalny?
eśli nie podoba Ci się ilość uprzedzeń i stereotypów, jakie narosły wokół każdej korporacji, pomyśl o pokazaniu ludzkiej twarzy takiej instytucji. Struktura, hierarchia, organizacja są bowiem wtórne – na pierwszym planie są ludzie. Korporacyjna fotografia wizerunkowa pomaga przełamać ten zestereotypizowany wizerunek każdej dużej firmy i pozwala dostrzec, że marka, na którą pracuje się latami, to nie żaden abstrakcyjny element rynkowej gry lub logotyp obecny na opakowaniu, a efekt pracy ludzi takich jak Ty.
Korporacyjne zdjęcia wizerunkowe — pokaż, że życie w korporacji to nie życie urzędnika
Życie w korporacji tętni trochę innym rytmem niż życie urzędnika magistratu. Profesjonalny fotograf uchwyci je na zdjęciach w całej złożoności. Obok indywidualnych i grupowych portretów korporacyjna fotografia wizerunkowa uwiecznia ludzi przy pracy, w ich naturalnym środowisku, na wyjeździe integracyjnym – w godzinach (pracy) oraz po godzinach.
Jeśli pozwolicie naszym fotografom towarzyszyć sobie także tam, to powstaną naturalne zdjęcia wizerunkowe doskonale uzupełniające pakiet studyjny, który na pewno Wam zaproponujemy. Budowanie wizerunku marki oraz wizerunków poszczególnych osób pracujących na jej popularność i rozpoznawalność trwa czasem bardzo długo. Dzięki korporacyjnej fotografii wizerunkowej można ten proces skrócić.
Pokażcie twarze, podzielcie się historią ukrytą w uśmiechach czy zmarszczkach. Obiektywy naszych fotografów zarejestrują każdy radosny czy smutny wyraz twarzy; uchwycą ducha korporacji, który – dla was już niemal niewidoczny – objawi się Waszym klientom, kontrahentom i współpracownikom. Profesjonalna korporacyjna fotografia wizerunkowa jest w dobie wszechobecnego panowania mediów społecznościowych niezbędnym elementem kreowania wizerunku marek oraz ludzi, którzy stoją za ich powstaniem.
A teraz wyjdźcie z roli pracowników korporacji i wyobraźcie sobie, że to Wy szukacie kontaktu z firmą, która słynie z genialnych pomysłów, ale sama myśl o wejściu do jej biurowca przeraża was i onieśmiela. Nie jesteście dziennikarzami, którzy mają dostęp do informacji prasowych oraz profesjonalnych fotografii korporacyjnych. Firmowe informacje na stronie internetowej okraszone są jedyni zdjęciami z bazy bezpłatnych (i bezosobowych) fotografii. O ileż łatwiej wejść między ludzi, kiedy zna się ich twarze, kiedy można wyobrazić ich sobie jak podają nam rękę i zapraszają do współpracy.
Odmitologizowanie korporacji nie jest zadaniem łatwym, jeśli jednak podejmiecie się go w towarzystwie profesjonalnego fotografa wspieranego przez stylistę, makijażystę i fryzjera, może się okazać, że sprawa jest przyjemniejsza, niż zakładaliście. Wyjdźcie do ludzi, wyjdźcie zza biurek, z pokojów socjalnych, odrwijcie się od komputerów – skorzystają na tym nie tylko social media i media branżowe. Także zwykli ludzie, dla których wykreowana przez Was marka stanie się jeszcze bardziej pożądanym towarem.