„Ile kosztuje zdjęcie biznesowe Warszawa”

– to “pytanie” bardzo często pojawia się w wynikach wyszukiwania w Google.  Nic dziwnego, że chcemy wiedzieć ile kosztuje taka usługa, i czy w ogóle nas na nią stać.  Niestety poziom ogólności tego pytania przypomina pytanie: ”Ile kosztuje samochód?” 

Biedny sprzedawca słysząc takie pytanie, nie wie co odpowiedzieć i musi zadać wiele pytań pomocniczych: jakie ma mieć wyposażenie, o jaki rodzaj  samochodu chodzi (rodzinny/ miejski/SUV/etc.).  Podobnie jest i w tym przypadku. Możemy zatem odpowiedzieć tylko na poziomie ogólników, tak żeby dać Wam jakiekolwiek pojęcie o przedziałach cenowych.  

3 podstawowe typy sesji biznesowych:

Podzieliliśmy nasze rodzaje sesji biznesowych na 3 podstawowe typy, które są najczęściej wybierane. 

Typ 1 (mały miejski samochodzik):

Reasumując:  dwa zdjęcia realizowane u nas w studio: krótka wizyta i super efekt to koszt 600 zł netto (+ makijaż opcjonalnie 120 zł).

Typ 2 (auto rodzinne)

Cały dzień zdjęciowy kosztuje w granicach 4500 złotych netto. 

Typ 3 (SUV)

Taka sesja to koszt około 6000-7000 tysięcy złotych netto. 

A co z innymi rodzajami?

Powyżej omówiliśmy tylko podstawowe rodzaje sesji biznesowych dla pracowników. Istnieją jeszcze sesje wizerunkowe dla zarządów czy prezesów.  

Na takie sesje biznesowo-wizerunkowe przeznaczamy szczególnie dużą ilość czasu i przygotowań, gdyż efektem mają być zdjęcia nie tylko na strony firmowe, ale również przeznaczone do publikacji prasowych i komunikacji zewnętrznej. Często w takich sesjach bierze udział także stylista, są zatem one droższe. Taki dzień zdjęciowy to średnio koszt w granicach 9 000 zł – 15.000 zł.  

Jeśli jest to więcej dni, to oczywiście cena jest ustalana adekwatnie do wielkości zlecenia. 

Czy to są duże kwoty?  Wszystko zależy od oczekiwań klienta co do efektów końcowych oraz tego, jak bardzo chce postawić na jakość wizerunku. W niektórych branżach jest to kluczowe (np. w branży PR).  Media społecznościowe i kultura obrazkowa sprawiły, że posiadanie zdjęć zespołu pracowników na swojej stronie internetowej stało się standardem. Jeśli ich nie ma albo są słabej jakości, to pojawiają się pytania i wątpliwości u odbiorców.  A tego nikt nie chce. 

Z drugiej strony sytuacja rynkowa w fotografii jest taka,  że pojawiło się sporo świeżych podwykonawców. Przeciętny człowiek, z pasją  do fotografowania, jest w stanie nauczyć się robić technicznie poprawne zdjęcia w rok czy 2 lata.  Klient ma zatem dużo ofert, często z dużo niższymi cenami niż te, które my proponujemy.  Czy jednak warto próbować zamawiać zdjęcia taniej? Oczywiście, to Wasze pieniądze.  Zdarza się nam jednak realizować zlecenia dla firm, które najpierw chciały zaoszczędzić i  podjęły współpracę z tańszą ekipą, i niezadowolenie było tak duże, że musiały jeszcze raz wydać pieniądze, tym razem większe na pracę z profesjonalistami. Tu niestety sprawdza się stare przysłowie: kupić tanio to kupić dwa razy. O ile możemy sobie na to pozwolić, lepiej jest kupować sprawdzone, solidne marki 🙂

Macie więcej pytań? – zapraszamy do kontaktu!