fryzura na zdjęciu biznesowym

Fryzury dla ludzi biznesu są bardzo specyficzne. To także rodzaj uniformu. Nie można pozwolić sobie nawet na odrobinę szaleństwa, bo ryzykuje się uznanie za osobę nieprofesjonalną. Dress code obejmuje w biznesie nie tylko odzież i obuwie, ale także fryzury. Przygotowując się do sesji wizerunkowej trzeba więc zadbać także o włosy. Warto pamiętać o kilku zasadach.

Nie „prosto od fryzjera”

– jeśli planujemy wizytę u fryzjera, nie róbmy tego tuż przed sesją. Świeżo obcięte włosy najlepiej wyglądają kilka dni po wizycie u fryzjera. Mają czas, żeby się ułożyć, zależeć i zacząć wygląda naturalnie. Także i my mamy czas, żeby przywyknąć do zmodyfikowanego wyglądu i zachowywać się naturalnie, np. nie sprawdzać co chwilę ułożenie fryzury, swobodnie trzymać głowę itd. Optymalna sytuacja to taka, w której podejmujemy współpracę z taką firmą trudniącą się tworzeniem wizerunku oraz przygotowaniem naszych fotografii biznesowych, która zatrudnia także fryzjera/stylistę fryzur. Wtedy możemy udać się na sesję nawet z lekko zaniedbaną fryzurą, bo wszystkich poprawek fachowiec dokona na miejscu i możemy mieć gwarancję, że będą one spójne z całym naszym wizerunkiem dopracowanym przez stylistę.

jak się czesać do sesji biznesowej

Staranna

w wizerunku biznesowym nie ma miejsca na artystyczny nieład. Starannie ułożona fryzura wymaga często nie lada umiejętności. Bo nie wystarczy włosy przeczesać i uznać, że wszystko jest w porządku. To kwestia wymagająca użycia odpowiednich kosmetyków, najczęściej dostępnych tylko profesjonalistom, które uładzając włosy, nie dają wrażenia ich sztywności i wystudiowania – chodzi o ten słynny efekt kasku jaki dawał kiedyś pancerny lakier do włosów. W jednej z reklam, modelka grająca biznes woman przemieszczającą się w interesach samolotem, na każdym lotnisku trafiała na inną pogodę – coraz gorszą. Oczywiście pod koniec pracowitego dnia wyglądała jakby dopiero co wyszła od fryzjera. Aż strach pomyśleć, jak „staranna” była jej fryzura… I nie o tę staranność nam chodzi.

fryzura na zdjęciu biznesowym

Zdyscyplinowana

– fryzura człowieka biznesu musi być zdyscyplinowana jak on sam. Loki, fale, niesforne kosmyki trzeba ujarzmić. Niejednokrotnie wymaga to użycia nie tylko kosmetyków, ale także wsuwek, spinek czy rozmaitych akcesoriów do włosów, które muszą być niewidoczne. W grę wchodzi bowiem nie tyle staranność ułożenia włosów, ile czasowe ujarzmienie ich struktury – najczęściej niepodatnej na żadne łagodne preparaty. Kłopot sprawiają zwykle gęste loki puszące się w afro czy włosy sztywne, grube, twarde, z których nie sposób ułożyć jakąkolwiek fryzurę. Zdyscyplinowanie włosów do zdjęcia biznesowego to może być dla modelki naprawdę ważne doświadczenie. Nie dość, że będzie wyglądała stosownie ten jeden raz, to jeszcze może nauczyć się od stylisty fryzur jak radzić sobie z włosami.

jak się czesać do sesji biznesowej

Kolorystycznie wysmakowana

– biznesowa głowa nie może mieć włosów farbowanych na dowolny kolor. Absolutnie niedopuszczalne są kolory nienaturalne (czerwienie, niebieskości, barwy fluorescencyjne). Jeśli w ogóle decydujemy się na farbowanie włosów, nowy odcień musi pasować do karnacji. Odradza się więc blondynkom o porcelanowej cerze farbowanie włosów na czarno, a paniom o ciemnej karnacji farbowanie włosów na blond. Daje to bardzo nienaturalny, co tu dużo mówić, nieelegancki efekt. Jeśli mimo wszystko decydujemy się na radyklane zmiany, muszą one odbyć się pod okiem dobrego stylisty. Kolor włosów powinien być naturalny lub zbliżony do naturalnego. Warto przyglądać się trendom, ale nie wolno ślepo za nimi podążać. Ostrożność zalecana jest zwłaszcza w przypadku pasemek i cieniowania włosów (ombre).

fryzura na zdjęciu biznesowym

A co w przypadku mężczyzn?

W przypadku mężczyzn sprawa wydaje się o wiele prostsza. Panowie jednak częściej narażeni są na utratę włosów i nieestetyczne łysienie. Próba ratowania wizerunku przez zasłanianie coraz bardziej widocznych zakoli czy łysiny na czubku głowy poprzez zaczesywanie na nie resztki włosów nie jest dobrym rozwiązaniem. Czasem lepiej ogolić głowę całkowicie albo zdecydować się na minimalny meszek. Obok fryzury panowie dbać muszą o zarost. Jeśli na co dzień noszą oni brodę lub wąsy – nie miejsce tu na dyskusję, czy jest to polecane rozwiązanie estetyczne – muszą dbać o nie ze szczególną starannością.

jak się czesać do sesji biznesowej

Niedopuszczalne jest także zaniedbywanie szyi, ramion czy torsu. Czasem oprócz zabiegów fryzjerskich potrzebna jest depilacja.

Starannie ułożona i dobrze dobrana fryzura może wydobyć z fotografowanej twarzy atrakcyjne kości policzkowe, łuki brwiowe, kształtny nos czy pięknie sklepione czoło. To naturalna ozdoba, o którą warto zadbać, żeby nasze fotografie wizerunkowe były maksymalnie atrakcyjne.