W komunikacji wewnętrznej firmy wizerunek pracowników jest nie mniej ważny niż to jak są postrzegani na zewnątrz. Im większa firma, tym większe prawdopodobieństwo, że pracujący obok siebie ludzie nie znają się zbyt dobrze, a nawiązywanie kontaktów z pracownikami poszczególnych działów czy filii przedsiębiorstwa przypomina relacje z kontrahentami z zewnątrz – towarzyszy im nieprzyjemne poczucie anonimowości. Profesjonalne fotografie portretowe pojawiające się w komunikacji wewnętrznej mogą to wrażenie zniwelować, a wykonane w ramach integracji zespołu zdjęcia grupowe całkowicie tę anonimowość rozbić.

Fotografia pracowników

Przykład idzie z góry. Jeśli dla członków zarządu czy dla rad nadzorczych sesja fotograficzna stanowi jeden z elementów świadomego kształtowania wizerunku oraz sposobu na przełamywanie barier w kontaktach interpersonalnych, pracownicy nie będą mieli oporu, żeby stanąć przed obiektywem. Świadomość, że fotografie pomocne będą w wielu sytuacjach wymagających zaprezentowania swojej osoby jako profesjonalisty w każdym calu, znacznie ułatwi dostosowanie się do zaleceń stylisty, makijażysty, fryzjera i fotografa. Efektem udanej współpracy będą zdjęcia, które doskonale oddadzą charakter pracowników, ale także stanowić będą miłą pamiątkę wspólnie spędzonych chwil czy to na sesji w studiu, czy podczas firmowego eventu. Dlatego warto to wykorzystać.

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Magazyny branżowe i lifestylowe

Profesjonalne sesje fotograficzne reżyserowane są także na potrzeby magazynów branżowych oraz lifestylowych. Dla prasy kolorowej jakość zdjęć ma znaczenie szczególne, bo nie są one już jedynie materiałem ilustracyjnym wywiadów czy reportaży, ale przede wszystkim, często stanowią samoistny content. Indywidualna sesja jest więc dla każdego, kto wchodzi w kontakty z mediami okazją do stworzenia portfolio, które daje swobodę w relacjach z prasą oraz innymi tradycyjnymi i elektronicznymi środkami masowego przekazu.

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Fotografia pracowników dla przedsiębiorstw

Zarówno dla prezesa jak i dla jego podwładnych budowanie wizerunku firmy jest kwestią lojalności wobec przedsiębiorstwa oraz inwestowania w jego przyszłość. Nie bez powodu mówi się, że każda instytucja od początku firmowana twarzami jej przedstawicieli łatwiej i szybciej zjednuje sobie nowych klientów. Profesjonalne sesje fotograficzne dla sektora biznesowego skutkują fotografiami, które wykorzystać można w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Bezsprzecznie od czasu do czasu warto zainwestować w kolejną sesję, odświeżającą wizerunek firmy. Najważniejsze, żeby fotograficzna opowieść o naszej działalności była często aktualizowana i sprawiała, że ludzie czekają na kolejną jej odsłonę.

Przykład fotografii pracowników

Indywidualna fotografia pracowników

Obok zdjęć portretowych, na tle studyjnym czy fotografii grupowych, realizujemy także indywidualne sesje, których efektem są naturalne zdjęcia ocieplające wizerunek. Uzyskanie maksymalnie naturalnego efektu nie jest oczywiście spowodowane wyłącznie pójściem na żywioł oraz improwizacją, choć ich elementy bardzo często pojawiają się w naszej pracy, ale precyzyjnym przygotowaniem się do sesji. Współpraca speców od makijażu czy fryzur jest wysoce pożądana – tylko oni potrafią wydobyć z bohatera, bohaterki jego/jej naturalne piękno.

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Profesjonalna fotografia dla pracowników

Sesja zdjęciowa wymaga współpracy kilku osób: stylisty, makijażysty, fryzjera i fotografa. Jeśli wszyscy oni są profesjonalistami i pasjonatami, uzyskamy zdjęcia najwyższej jakości, w pełni satysfakcjonujące osoby fotografowane i umiejętnie oddające ich charakter. Oczywiście udana współpraca z zespołem przygotowującym sesje zdjęciowe nie musi i nie powinna, skończyć się na jednym spotkaniu. Kiedy tylko zajdzie potrzeba odświeżenia wizerunku, warto podjąć współpracę po raz kolejny. Będzie ona nie tylko łatwiejsza, z uwagi na obustronną znajomość wymagań, ale także przyjemniejsza – już bez obaw wiążących się z pierwszym kontaktem z obiektywem. I wtedy właśnie sesja zdjęciowa ma szanse przerodzić się w kreatywną zabawę.

Przykład fotografii pracowników

Przykład fotografii pracowników

Tematyczne fotografie dla pracowników

Aby dopełnić całości wizerunku, warto umawiać się na tematyczne sesje fotograficzne. Obok zdjęć przedstawiających pracowników sektora biznesowego jako chłodnych profesjonalistów, warto mieć w swoim portfolio pakiet fotografii nieco mniej formalnych. Każdą sesję, i tę skutkującą fotografiami na tle studyjnym, i tematycznymi, poprzedza rozmowa dotycząca wymagań i potrzeb klienta.

Przykład tematycznej fotografii pracowników

Przykład fotografii tematycznej pracowników

Przykład tematycznej fotografii pracowników

Przykład tematycznej fotografii pracowników