Portret biznesowy w Warszawie

Jak zrobić dobry portret biznesowy?

Posted on

Jaka fotografia pojawia się przed naszymi oczami, kiedy pada hasło „portret biznesowy”? Poważny człowiek w poważnej pozie na tle… – no właśnie: czego? Czy dobrym pomysłem jest ściana w pokoju bibliotecznym, sugerująca, że model dużo czyta i to niemal wyłącznie oprawną w skórę klasykę oraz dzieła branżowe? A może warto usadzić go za biurkiem, z wiecznym piórem w dłoni oraz okularami w rogowej oprawie na nosie?

Potoczne skojarzenia z poważnym biznesmanem często odbiegają od tego, jak naprawdę prezentuje się on w sytuacjach mniej lub bardziej oficjalnych. Przede wszystkim współcześni ludzie biznesu bardzo chętnie łamią dress code, co nie oznacza jednak, że fotografia biznesowa nie ma racji bytu.

Fotografia pracowników Warszawa

Umiejętne żonglowanie odzieżowymi konwencjami, przełamywanie stereotypów to tylko jeszcze większe wyzwanie dla dobrego fotografa, który potrafi wykreować wizerunek swojego klienta także, a może zwłaszcza, wtedy, kiedy jest on osobą niekonwencjonalną, nietuzinkową, skłonną do eksperymentów. Sesja fotograficzna dla takiego klienta biznesowego zawsze jest dużym, ale satysfakcjonującym wyzwaniem.

 

Portret biznesmana we wnętrzu

Oczywiście tradycyjny portret biznesowy we wnętrzu nie odszedł całkiem do lamusa, jednak profesjonalny fotograf potrafi tak dobrać miejsce, w którym uwieczni modela lub modelkę, że będzie ono nie tylko atrakcyjnym wizualnie tłem, ale także tłem symbolicznym – wiele mówiącym o charakterze człowieka i o jego biznesowej działalności. Dobry portret biznesowy to portret znaczący. Kiedy rzuca się nań wzrokiem pierwszy raz, człowiek natychmiast wie, z kim ma do czynienia. Czy ów poważny biznesman to osoba zasadnicza i dogmatyczna, czy przeciwnie – postać skłonna do daleko idących ustępstw na rzecz podtrzymywania w firmie dobrych relacji interpersonalnych.

Fotografia pracowników Warszawa

Czy to ktoś, kto lepiej odnajduje się w pionowej strukturze hierarchii, czy raczej zwolennik relacji równoległych i zarządzania typu zachodniego. W przypadku pracy z klientami z sektora biznesowego doświadczony fotograf zawsze musi zorientować się na czym klientowi zależy najbardziej. Na wykreowaniu wizerunku od zera, czy na zmianie już funkcjonującego – czy w grę wchodzi jego ocieplenie, czy, przeciwnie, silniejsze podkreślenie atrybutów władzy i zawodowego profesjonalizmu.

Z wymienionych wyżej powodów wnętrze na sesję fotograficzną trzeba dobrać bardzo starannie. Dyżurna ściana książek nie jest najlepszym rozwiązaniem, czego dowiodła niedawna wpadka wizerunkowa podczas samorządowej kampanii wyborczej – tło fotografii okazało się… filmową scenografią. Dążąc do maksymalnej indywidualizacji portretu biznesowego należy znaleźć takie miejsce, które perfekcyjnie współgra z charakterem modela oraz jego pracy.

 

Biznesman to nie model na wybiegu

A może takie podejście do kwestii kształtowania wizerunku jest już przeżytkiem? Może myślenie kategoriami: ładna, więc niezbyt mądra; przystojny, więc pewnie nieszczególnie doświadczony to krzywdzący archaizm w rozumowaniu? Tak, zespół Cool Heads stoi na stanowisku, że podobne klisze myślowe należy odłożyć do lamusa. Każdy klient, który oddaje się w nasz ręce chce wyglądać jak najlepiej.

Każdy, nie tylko biznesman, kto staje oko w ko z obiektywem, marzy o tym, żeby wprawny fotograf wydobył jego wewnętrzne piękno oraz podkreślił walory urody. W tym celu fotograf współpracuje z fryzjerem, wizażystą czy stylistą. Bez nich nie obędzie się żadna profesjonalna sesja zdjęciowa. Przez czas naszej współpracy każdy model i każda modelka mają prawo czuć się jak profesjonaliści na wybiegu – jak gwiazdy. Dobre samopoczucie zawsze skutkuje rozluźnieniem atmosfery na planie, nawiązaniem relacji umożliwiających zrobienie pięknych i pomysłowych zdjęć.

Marta Łaban2017.06.29_MEDICUS_D3_1206-prev

Dobry portret biznesowy to portret naturalny. Taki, na którym człowiek prezentuje niewymuszony uśmiech, swobodę ruchów, lekki chód. Portret, na którym widać, że sesja zdjęciowa sprawiała mu przyjemność, a nie była tylko przykrym obowiązkiem związanym z koniecznością stworzenia portfolio na potrzeby mediów.

 

Media – nie taki diabeł straszny…

Portrety biznesowe przygotowujemy najczęściej po to, żeby uzupełniały i dopełniały nasz wizerunek profesjonalnego biznesmana budowany w mediach branżowych oraz w prasie lifestylowej i social mediach. Nie wystarczy być w posiadaniu jednej fotografii – inne zdjęcia potrzebne będą na okoliczność wywiadu w branżowym periodyku, inne na stronie firmy na FB czy Instagramie.

Każdy poważny biznesman staje więc przed koniecznością współpracy z fotografem, który pomoże mu stworzyć cykl portretów zarówno w pozach klasycznych, jak nieco nonszalanckich. Dzięki sesjom tematycznym powstają bardzo atrakcyjne fotografie, które wykorzystać można na potrzeby budowania wizerunku we wszystkich mediach tradycyjnych i elektronicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *